fredag 25 december 2009

Juldagen - en dag för vila och gemenskap

Så här dagen efter, så är man verkligen dagen efter på ett skönt sätt. Då jag aldrig varit bakfull, så kan jag inte tala om hur den dagen efter känns. Däremot kan jag tala om hur en värkande kropp känns dagen efter fler dagars städning, bakning och matlagning. Den är färdig för en veckas retreat, om nu det räcker. Men hur som helst så är det skönt att kunna slappna av och bara vara tillsammans och inte göra någonting.


Jo, vi fick vardagsrummet färdigt till sist. Och det blev såååå bra!! Jag ska visa hela vardagsrummet en annan gång, idag får ni bara se glimtar av det, samt små glimtar av pyntet som kom upp i sista sekund. Man kan i alla fall säga att det blev jul till slut i Willewiras hus. Även om det satt långt inne.









Julgranen blev en hit. Till skillnad från förra årets som spretade åt alla håll. Barnen fick en egen gran i sitt rum och på det sättet kunde jag bestämma vad som skulle finnas i stora granen. Själv tycker jag den blev jättefin.


Särskilt fin blev den med alla kulor jag köpte av Melinda (mig & Alice).


Extra kul var det att paketet kom fram i tid. Förra året skickade Melinda ett paket till mig som posten tyckte de kunde hålla på i månad. Men de kände väl på sig att det inte var värt denna gång.... man retar inte upp en Willewira i onödan. *blink* (det lät farligare än vad det är...)

Med paketet kom också en lampa som blev mycket uppskattad av mig och maken. Det var en av våra två julklappar i år.

Bilden är lånad av Melinda, mig & Alice.

Våra mammor undrade dock om lampan skulle vara så repig. Jodå, det ska den, svarade jag.
Ja, man köper ju trasiga jeans nuförtiden så... tillade svärmor. Gissa om jag skrattade. Det är ju inte alla som fattat inredningsstilen Shabby chic. Hi hi...

Nu ska vi fortsätta att titta på Rosa Pantern 2, innan jag gör lite julgodis till. Vi ska ju ha vår andra julafton imorgon då min bror med sambo kommer förbi och firar jul och då måste vi ju ha lite gott att äta.... som knäck, Rocky Roads m m... MUMS!

Jag vill också hälsa alla goa bloggarvänner, mina vänner och alla andra som hälsar på hos mig i bloggen...

en riktigt god fortsättning på julen!

14 kommentarer:

  1. Hallå där...vad härligt att ni fick klart till julen, och jag är en som tycker att juldagen är bäst..även om vi inte har så mkt stress omkring julafton så blir det ändå intensivt med gäster och mat..men vi avslutade vår med midnattsmässa, underbart, det ska bli en ny traditon i den här familjen, lampan var verkligen så fin...:) jodå..jag vet ..min moder har ingen förståelse för min inredningsstil...:) ha en fortsatt skön helg, kramen

    SvaraRadera
  2. TACK och en god fortsättning till dig också!

    Ja ,det ska bli SÅ skönt att äntligen få flytta härifrån...

    Väldigt vackra bilder du visar!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. God Fortsättning=)
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Nämen..nu fattar jag ingenting, när vi träffades förra hösten så letade du ju efter en bondrokokogrupp, har du köpt en och sålt den redan ????

    Svar önskas...VIOLAN

    SvaraRadera
  5. Hej syster yster.
    Här har vi snöat in nu....
    Det vräker ner och maken kom inte iväg på jobbet i morse. Inte plogat! Men vad gör det, skönt att ha honom hemma och mysa istället.

    Härliga bilder från hemmet. Klart det blev snyggt.
    Här går det i lugn och ro.
    Hade hyrsevärden med familj på julfika i går, och i morgon kommer vår bilmeck med familj på julfika. Tur man har har rätt grannar.
    Nu ska jag baka lussekatter. Dom gamla har tagit slut... Ska se till så jag INTE glömmer jäst den här gången....
    Ha nu en god fortsättning hemma hos er.
    Här ska vi bara ha det gott.
    Juleklemms från oss i nabolandet.
    Synnöve och Jimmy.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Du har fått det jätte fint hoppas du kan njuta av det nu och koppla av. Önskar er en God fortsättning.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  7. GOD fortsättning på JULen önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  8. Men jag har ju helt missat att du bytt blogg!!!... =D

    Skönt att du haft en bra jul, här har det varit lugnt och skönt och myckt vila... =)

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram patricia

    SvaraRadera
  9. Halloj på dig, låter som du haft det riktig bra och skönt under julhelgen. Önskar dig en god fortsättning.
    Lampan var mycket fin, med sina repor ;-)
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  10. Det blir jul oavsett... Och granen var fin! Och lampan var ju mysig! Riktig lantlig fin! Ja, det är många som inte förstår att man vill ha gamla, lite skavda möbler och prylar. Men det är ju mycket bra, då blir det mer över till oss som vill ha!
    Ta det lugnt och ha det gott!
    Hulda

    SvaraRadera
  11. Tack för dina ord hos mig idag! Kram Marie

    SvaraRadera
  12. *♫•*¨*•.¸¸* HAPPY NEW YEAR *¸¸.•*¨*•♫*
    med en önskan av ett ännu vitare år ;-)

    Önskar jag dej & dina kära!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Gott Nytt År goa du!
    Önskar dig ett härligt slut o en fantastisk början på 2010!

    Kramar
    Malin :)

    SvaraRadera
  14. Gott slut o Gott Nytt År***
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails