måndag 15 mars 2010

Vårtecken 3...

Solen skiner idag också... för det tredje vårtecknet.

Och det är skönt... då det tredje vårtecknet är min förkylning. Tro't eller inte... men jag brukar varje vår bli rejält förkyld. Så ock denna. Fast jag trodde länge jag skulle slippa. Men icke då!

Så här sitter jag med en mugg hett te, halstabletter, papper att snyta mig i och ett cerat att smörja mina torra läppar och skrikigt röda näsa med. Det enda som underlättar är att när jag ser ut genom fönstret ser jag en härligt blå himmel och en smältande gnistrande snö och det ger mig hopp. Hopp om en analkande vår och en övergående förkylning.



Vilket är tur, för nu vill jag kunna visa upp snödroppar och blåsippor som vårtecken istället. Tills dess få ni hålla till godo med min förkylning. Atjo!!





PS.Ni hittar fler vårtecken hos Viveka med bloggen Humlebacken. Det är ju hon som startat denna roliga utmaning.

11 kommentarer:

  1. Förkylning är så trist, sitter också invirad i en filt med droppande näsa... Men snart är vi friska igen! Ser fram emot att få åka lite skidor i solskenet :)

    SvaraRadera
  2. Det låter inte alls roligt med en sån dunderförkylning.
    Ser dina snygga bilder i förra inlägget. Gillar också Tricia Guild, tycker de är jättefina bilder. Pip-tapeten är också snygg, men tur att man inte ska ha den för det skulle vara så himla svårt att välja färg på den, alla är ju så snyyyygggga.
    Krya på dig.
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Tur att det är en vecka kvar, jag avverkade ju min dunderförkylning förra veckan, nu sänder jag över största krya på dig kramen ...så du är i perfekt skick på lördag, KRAM

    SvaraRadera
  4. Krya på dig!
    Vi ses på lördag hos Viola. Det ska bli så himla kul.
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  5. hihi! Här har du en till som är dunderförkyld! Vi måste ju bli bra till lördagen iaf...
    Ska bli så roligt att träffas igen!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Hej! Krya på dig så att vi ses på lördag!!!! varm och stärkande kram!! Annica.

    SvaraRadera
  7. Inget dåligt vårtecken det alltså.
    Här har jag varken snödroppar eller knopp på tulpan och påsklilja.
    Men det kommer.

    Krya på dig syster yster.
    Inget vidare att möta fröken Vår genomförkyld.
    Kramen och natta.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  8. Ja, vårförkylningar tycks många drabbas av nu, det är väl det skiftande vädret som gör det.
    Hos mig finns inga snödroppar ännu, de är dolda under snön, tyvärr.
    Hoppas på bättre chanser nästa vecka istället.
    Caroline

    SvaraRadera
  9. Tittar självklart in på din fina blogg för att säga Hej och Önska en fin fortsatt vecka!
    Det här med vårtecken gör mig glad, så in i helsikes glad att jag har skickat lite bilder med text till tidningar och andra fotobloggar, milt sagt, det sket sig! Okej, lite ledsen är jag men sådant är livet! Blir glad att hitta fina bilder på din alltid trevliga och livsbejakande blogg!
    Självklart glad för din trevliga och kloka kommentarer också!
    Jag har raderat min blogglista, men det kommer en ny, blev bara lite upprörd när några "kärringar" (ursäkta uttrycket) tog bort sig som följare under det viktiga inlägget om bröstcancer som jag gjorde!
    Visst var det kanske lite "känsligt skrivet", tror bara det var du som vågade kommentera

    http://oumberligating.blogspot.com/2010/03/blog-post_13.html
    Däremot så fick jag 11 mail om det hela! Sådant värmer också!
    Appråpå värme det finns ingen sådan här i Stockholm idag, just nu har det just slutat snöa!!! Vad händer?
    Som sagt ha en fortsatt fin vecka!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  10. SÅg det tidigare inlägget om färg..och mönster. Jag blir såå glad av sånt. Jag kör min egen inredning på mitt eget vis (kan man egentligen göra annat om man själv ska bo på stället?) och så surfar jag runt och hamnar på alla dessa vit-bloggar och funderar på .. ja vad?
    Mer färg och mönster!! :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. usch, hoppas att din förkylning är bättre nu!

    Vi har ett stuprör för lite så det har fullkomligt forsat ner vatten från vårt tak! Det är ett vårtecken, men jag vill precis som du hitta lite vårblommor i rabatterna!

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails