torsdag 17 juni 2010

En ny gren i släktträdet...

Jag har blivit faster! Trodde inte att jag kunde känna sån glädje och lycka, men det är nästan som att få ett eget barn. Jag är så glad!!

I natt fick min bror och svägerska en liten dotter på 2 900 g. Längden vet jag inget om, men det får jag veta senare när de har tagit igen sig efter ett dryga dygns hårt jobb. Svarthårig är hon i alla fall. Vart nu det kommer från?


Foto av Anne Geddes


Visst är det fantastiskt, barnafödandet. Vilken kamp! Prata om svett, blod och tårar! Men till sist är de där, de små barnen. Ett nytt liv. En ny person. Med egna tankar, känslor och drömmar. Även om de inte är så uttalade så här i början.

När telefonen ringde för en stund sedan och hörde jag hennes gnyende. Hon var lite missnöjd så det blev inte så mycket sagt mellan mig och min bror. Inte mer än ett grattis. Men vad gör det när man äntligen vet att det gått bra och att allt är ok.
Jag känner en stor tacksamhet över att få vara delaktig i ett mirakel, som ett barn är. Och trots att vi bor 20 mil från varandra så känner jag ändå en stark närhet till vår nya lilla släkting, barnens kusin, min brorsdotter.

Önskar dig allt gott i världen, du lilla!
Och tack svägerska för ett underbart jobb! Du är bäst!
Och tack bror, för att du är den du är! Du kommer bli en toppenpappa!!

Och ni övriga kan numera kalla mig faster. *sträcker stolt på mig*

28 kommentarer:

  1. Godmorgon Faster, och ett stort grattis.... oh så härligt en liten tös... och Anne Geddes underbara bild... kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Det är bara att gratta, vad härligt...:D och vilken ljuvlig bild, du..nästa vecka har jag extraöppet..kanske passar det dig: ti, on, to: 12-18, sö: 12-17, vill du komma någon annan tid, hör av dig, min mobil står i högerspalten, kramen

    SvaraRadera
  3. Grattis lilla faster! Hoppas du får en fin dag.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Grattis faster.. sitter här o blir lite tårögd över livets mirakel.. =).. ha en underbar dag.. Moa

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till faster =) så fint du skriver...
    kram pia

    SvaraRadera
  6. Nämen så underbart det låter!!!


    Grattis till nytillskottet faster Willevira!

    Klart vi måste ses!!!!

    ha det gott!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  7. Hej på dig FASTER hihi.
    Härligt att det kommer nya små världensmedborgare till världen.

    Små söta nurken som är så försvarslösa, men som växer upp till stora, starka kvinnor och män. Tänkte inte muskler nu då...

    Livet är allt bra härligt du.
    grattis åter en gång till dig.
    Kramen moster og faster Synnöve. (fniss)

    SvaraRadera
  8. GRATTIS faster Willewira!! Det är ett lika stort mirakel varje gång det kommer en ny människa till jorden. Att vara mormor är också en otroligt härlig känsla.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint skrivet! Jag blir rörd...

    Stort Grattis till det nya lilla livet, föräldrarna och faster Willewira! :)

    Soliga hälsningar!

    SvaraRadera
  10. Grattis till det nya lilla livet och till att du blivit faster! Åh, så härligt!

    Önskar dej en riktigt skön och fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Grattis! Vad kul! Själv ska jag bli bonusmormor i höst då min mans dotter ska få barn. Spännande!

    Cilla

    SvaraRadera
  12. Grattis till faster "Willevira"!
    Och Grattis också till föräldrarna av den lilla nyfödda bebisen.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  13. Grattis faster Anna!
    Det är ett Guds mirakel varje gång ett litet barn föds till denna jord...
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  14. Grattis Faster! Nu är det ett tag sen jag besökte er fina bloggare. Så fint du skriver! Hoppas allt är bra med dig! SÅ fin din nya blogg är. Ska lägga till den i min lista. Kram

    SvaraRadera
  15. Grattis till dig! Kollade lite längre ner på din sida å hittade "våran" katt =) vi har oxå en frå, ser nästan lika ut som eran =) fast våran har kort svans ( Manx) å stora tassar ( Skeppskatt). men grå med vitt under hakan å vitt på tassarna =) han gillar inte kallt väder heller! påminde mycket om eran katt i sitt sätt =)

    SvaraRadera
  16. Hittar några polare i från förr på denna kommentarssida...trevligt!
    Har nu gjort ett slags massutskick för att kanske få igång blogglågan igen!

    Nu gör jag det igen.....det mest "förbjudna av allt", använder samma rader till flera bloggare.
    Gjorde det förra sommaren, många blev sura och hörde av sig, fast ändå så blev det just den effekten jag vill uppnå, att få igång skrivandet igen hos "polare ifrån förr"! Ja, sanningens namn så skickade jag samma rader till några "färskingar" också!
    Det fungerade faktiskt, sedan fick jag självklart be alla personligen om ursäkt för mitt opersonliga tilltag, men då blev de ju just så personligt som jag ville ifrån början, fast lite bakvänt, men i Krig, kärlek och bloggande är ju allt tillåtet!
    När man dessutom har en av Sveriges trevligaste bloggar så måste ju alla få veta det och har folk "sommnat" så får man väl väcka de som gått in i något vad man kunde kalla "bloggslummer"!
    Nej, blogga är ingen liten mysig fritidssysselsättning som man kan pyssla med hur som helst inte, att blogga är ett kall ett slags mission! Inget för veklingar med andra ord!
    Eller som i mitt fall ett "gift" eller "opium" väl själv!
    Känner du att du blir upprörd över dessa kanske lite opersonliga rader skriver det då till mig, hota mig, radera mig ifrån eventuell blogglista!
    Kanske kan vi tillsammans väcka liv i den "falnade lågan" som faktiskt råder i bloggvärlden just nu, kanske inte på din blogg men i allmänhet så är inget som det var "förr" på den "gamla goda tiden"! (ler)
    Ha en fortsatt fin vecka önskar Oumberlige Peter alla gamla och nya bloggpolare och kanske även några okända som kommer att få dessa rader! Antingen de vill eller ej!
    Men skriv inte som ett par sura tanter skrev förra sommaren!
    "Jag undanber mig ifrån all reklam ifrån okända bloggare"....så löjligt, någon gång måste ju alla vara okända för varandra, ska jag berätta en hemlighet, jag kände inte en enda av de härliga människor jag bloggar med innan jag började blogga!!!
    Som sagt gör vad du vill med dessa rader!
    "För bloggen i tiden!"
    Kram som sagt ifrån Oumberlige Peter!

    Kanske det fungerar, vi får se!
    Ha en fin sommar!
    kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  17. Stor kram från mig.:-) Stina

    SvaraRadera
  18. Stort Grattis till Faster-skapet. Ja bvisst är dom härliga dom små. Känner likadant för mina syskonbarn.

    SvaraRadera
  19. Gratulerer som nybakt tante;)
    En fødsle er nå uten tvil verdens største under.
    Klem

    SvaraRadera
  20. Hej hopp! jag är på Formex Tors och Fredag, hoppas vi ses då! Kram Annica.

    SvaraRadera
  21. Amen duuu, jag vet precis. De är som ens egna, de där syskonbarnen! :-)

    Vilken fin blogg du har här. Massor av kramar.

    /E

    (Om jag vore bara en aaaning mer störd kunde jag smyga runt i ett visst bostadsområde och smygta bilder på den lilla nyanlända. För visst bor din bror i mina krokar?)

    SvaraRadera
  22. Hej =) Japp skitkul att ses, haha ja visst var vi svetta det var inte klokt vad varmt det var!
    En betjänt är på ingång vi får väl se vem som lägger vantarna på den;-) Du är så välkommen uppåt det ser jag fram emot! Kram Annica.

    SvaraRadera
  23. Vad gulligt med en liten plutta. Grattis du lilla faster. Kram till dig. Stina

    SvaraRadera
  24. Hallå där, jag har alltid grupper nästan varje vecka så det är bara att du höra av idg, mitt mobilnummer står ju i högersplaten...vet inte hur Christer gör, han serverar ju julbord flera dagar i veckan, men det kan vi ju kolla, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  25. Hej i natten.
    Tittar bara in för att se om det hänt nått nytt här...
    Ha det gott min vän.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  26. Vill bara kika in och önska dig och de dina en riktig God Jul.

    Julekramar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  27. Hej min goa gumma!
    Ja, det har skett lite förändringar här. Vi började med en rejäl utrensning i augusti, för att förenkla städning och så p.g.a sjukdom.
    Då blev det lite annan ändring också.
    En stor kram till dig. Stina

    SvaraRadera
  28. Hej
    Nu drar vi igång årets vårteckensutmaning, hoppas att du vill vara med igen. Gå in på länken och följ instruktionerna. VI har fått lite respons från media, och det kommer säkert att bli många som följer utmaningen i år.
    http://humlebacken.blogg.se/2011/february/varteckensutmaning-2011-startar-den-28-feb.html

    kram

    Viveka på Humlebacken

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails